pondělí 19. října 2015

Podzimní plán - 9 týdnů do Vánoc

Vítejte u třetího dílu podzimního plánu!

Zbývá 9 týdnů do Vánoc. Doufám, že vám jdou první úkoly hladce od ruky a nikde to nedrhne.





Úkoly tohoto týdne

  • pokračujeme v nákupech dárků a jednotlivé objednávky evidujeme a odškrtáváme v tabulce, kterou jsme si vytiskli minulý týden v tomto odkazu
  • vyrážíme do kamenných obchodů na lov ostatních dárků, které je potřeba pořídit. Nechce se vám? Ani mně ne! Ale jistě se nám bude lépe nakupovat nyní, než za pár týdnů, kdy budou obchody narvané davy nervózních (často i kašlajících a frkajících) bližních.

Doma
  • provedeme debordelizaci koupelnové skříňky pod umyvadlem. případně skříňky, kde se skladují úklidové prostředky pro koupelnu. Postupujte svižně - vše vyndejte, vytřete skříňku vlhkým hadrem, vytřiďte její obsah (vyhoďte vše po datu spotřeby, prázdné obaly, nefungující nebo nepoužívané prostředky) a zase vraťte věci na své místo. Poznačte si, pokud je potřeba něco nakoupit a doplnit.

  • pokud máte kočku, není potřeba vyměnit filtr u kočičí toalety?
  • omezíme zálivku pokojových rostlin. Odstavte květináče z parapetů přímo nad radiátory, s výjimkou tropických rostlin to nesnáší, a dejte je na světlé a teplotně stabilní stanoviště. Přes zimu je nehnojte (netýká se ovšem těch, které kvetou).
  • projdeme byt a sepíšeme si seznam drobných úprav a oprav, které bychom chtěli do svátků stihnout. Držte se při zemi a nepouštějte se do příliš náročných úprav, které by vás vysály po všech stránkách. Jde o drobná vylepšení a zútulnění: pověsit konečně obraz nebo nové fotografie, přivrtat poličku, přetřít odřenou zeď v jídelně, obnovit těsnění kolem vany, našít nové povlaky na polštářky atp. Své plány si můžete zanést do této tabulky a postupně začít s realizací.
 
stáhni kliknutím na odkaz v textu
 
Auto
  • objednejte auto do servisu na přezutí kol a předsezónní servis. Ať světla svítí, stěrače stírají, klakson troubí atd. Nechte si namazat těsnění kolem dveří olejem, ať přes zimu nezpuchří, dolít olej, fridex a další dobroty.
  • a rovnou si zkontrolujte povinnou výbavu: expiraci autolékárničky, reflexní vestu a nezapomeňte na deku, kdybyste někdy nedejbože uvízli.
  • koukněte i na platnost STK, ať není nějaké nepříjemné překvapení při silniční kontrole, pokuta před Vánoci zamrzí víc, než kdykoli jindy!


Pro tento týden vše! :)
Jako vždy se doma pěkně podělte o úkoly a vrhněte se na to.

Mějte se krásně a nashle u dalšího dílu za týden, kdy budeme odpočítávat už 8 týdnů do Vánoc!

7 komentářů:

  1. Ahoj, moc děkuju za tento blog..je dokonalý..já jsem docela lenivý typ, ale moc se mi líbí mít uklizeno..jenže ty pojmy se moc nepotkávají a já se po týdnu vždy musela pustit do velkýho úklidu, což mi zabralo celý volný den..a protože mám 2letýho prcka, tak mě to i mrzelo..přes týden v práci a půl víkendu šůrovat.. naštěstí jsem objevila tent blog.. navíc jsme se na konci srpna pustili do velké rekonstrukce (teda původně to měla být kuchyň, ale pořád jsem něco přidávala a je z toho skoro celý barák) a nově to již zařizuju podle tipů na tomto blogu.. :) a příprava na vánoce je úžasná.. až skončíme (pevně věřím, že do půlky listopadu), tak už budu mít zmáklý vánoční úklid, nakoupený dárky, takže pak si budu užívat jen předvánoční pečení a pohodu.. :) ještě jednou díky.. ps. kdy bude v prodeji diář? už se na něj mooooc těším.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, moc díky za vzkaz a pochvalu!
      Držím palce, ať rekonstrukce postupuje rychle a hladce.
      Příprava na Vánoce v půlce listopadu neskončí, ale dá se říct, že ty největší vopruzy budou za námi a bude čas na tu sváteční kreativu ;)
      Diář je doladěn a v tisku, je to otázka týdne, deseti dnů, aspoň bude čas na představení některých jeho částí ;)

      Vymazat
  2. Seznam úkolů co jsou třeba udělat píšu, hlavně manželovi :) průběžně celý rok -vždy mi řekne, že to udělá v zimě, až bude v práci méně práce :), jenže tak tři roky nazpět i v zimě je práce pořád dost a tak tedy to odškrtávání vázne a část z toho, co měl udělat jsem udělala JÁ. Jsou to tedy takové ty maličkosti, jenže když se to sejde, tak bez nich nejde pokračovat dál....
    Seznam jsem tedy malinko poopravila a samozřejmě doplnila a teď čekám na tu větu- to udělám v zimě, až budu na to mít čas :)
    seznam dárků už také mám a několik jich mám koupených a postupně nakupuji dál. Seznam vánočního cukroví mám už několik let a občas nějaké vyměním za nové.Ale klasika zůstává.
    Vánoce a advent mám velice ráda a už se moc těším, ale zatím dnes tvořím dušičkové věnečky, jelikož hodně členů rodiny není už na tomto světě, dělám jich celkem dost, a při tom se nořím do vzpomínek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to je otrava, když to někde takhle drhne. Tak přeju, ať manžel překvapí a udělá to dřív, než byste čekala :)

      Vymazat
  3. Sobour nejde stáhnout :-( Hledám ho v textu pod "seznam drobným oprav a úprav" a nic. Nebo mám hledat jinde? Předchozí soubory mi stáhnout šly bez problémů. Zdravím, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že moc nerozumím ;) tabulka je ke stažení v poslední větě odstavce nad obrázkem (konkrétně v této větě: Své plány si můžete zanést do této tabulky a postupně začít s realizací) a živý odkaz je ve slovech TÉTO TABULKY. Když na to najedete myší, odkaz změní barvu a jde na něj kliknout...
      Dejte vědět, jestli to jde :)

      Vymazat
  4. Bingo! Já odkaz hledala pro zvýrazněným textem "seznam drobných oprav a úprav". Už jsem doma, díky.

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře a čtenáře blogu ♥
Prodejcům proto děkuji, že neobtěžují ostatní vkládáním "komentářů" s linky na úplně nerelevantní produkty, kterým chtějí dělat reklamu. Takové okamžitě mažu a nahlašuji jako spam.