neděle 14. ledna 2018

FlyLady 15. - 21.1.

Tento týden jsme v oblasti koupelny a prádelny
Návyk měsíce - udržovat čistý dřez
Každý den začínáme ranní a končíme večerní rutinou 

 

Zónový úklid 15. - 21.1.



LISTY DO DIÁŘE - FREE PRINTABLES

"Novoroční motivační projev" o předsevzetích mám za sebou :).
Na něj bych ráda navázala a zároveň poděkovala všem, kteří pro tento rok znovu zvolili TD Diář a podpořili chod blogu. Právě pro vás jsem do Klientské zóny nově nahrála pár dalších souborů do diáře, které by vám mohly pomoci se lépe soustředit na vaše cíle a sledovat vaši cestu. Především v těchto oblastech:

Finance
Přibyl další soubor k jejich sledování. Podívejte se, který způsob vedení záznamů vám bude víc vyhovovat a vyplňujte, ať máte lepší přehled o částkách, které se jako rozpustí v drobných výdajích, dohromady ale dělají spousty peněz. Tento list se dobře doplňuje s laminovanou kartou Naše finance, kterou máte v diáři.



Jazyky
Kolik jazyků znáš, kolikrát jsi člověkem, říká se. Ale ta cesta ke "vzniku dalšího člověka" s dalším jazykem bývá složitá. Zvlášť když mu není 20 a tatík nezaplatí nějaký ten zahraniční jazykový pobyt a nová slůvka se tak musí do hlavy dostat při dojíždění, kojení, čekání před školou a kroužky...dosaďte si sami.
Ani já už nemám čas na nějaké velké studium jazyků, ale snažím se aspoň rozvíjet to, co umím a rozšiřovat slovní zásobu. Šikovnou pomůckouse mi stal slovník vycházející z Frayova modelu (tabulka, do které si zaznamenáte nové slovo hned několika způsoby a pohlížíte na něj z několika různých úhlů), a pak se mi moc osvědčila metoda pexesová, kdy si slovo a jeho význam poznamenám do dvou políček, ta rozstříhnutím oddělím a pak páruji. Stejnou metodou se učí jazyky ve škole úspěšně i náš syn a za sebe musím říct, že učení hrou zabírá i po čtyřicítce. :)



Fit kit
Věčné téma a nejčastější předmět novoročních předsevzetí bývá - zhubnout! Nejsem (a ani nevypadám) vůbec kompetentní k tomu, abych vám říkala, jak toho docílit, ale aspoň mám pár pomůcek, které vám pomohou mohou pomoci sledovat některé důležité parametry, dosažené milníky, pomáhat plánovat, zaznamenávat a udržovat motivaci.



Vysoký tlak, náběh na cukrovku, bolavá záda nebo "jen" nedostatek energie? Do spešl listů si nyní můžete zaznamenat zdravotní stav a další údaje před zahájením hubnutí i po dosažení cílové váhy. Co všechno se změnilo? Poznamenejte si pečlivě každý detail, abyste zůstali namotivovaní i k udržení cíle a mohli si připomínat, kam se už nechcete vracet. K dispozici máte graf, tabulky, týdenní přehled pro plánování nebo zaznamenání tréninkového plánu včetně dat ze sporttesteru a jídelníčku s makry.

Važte se na chytré váze (ideálně ve fitcentru nebo některých lékárnách), abyste měli přehled o pomětu tuků a svalů v těle a měli jste jistotu, že to, co hubnete, je opravdu tuk, nikoli svaly.
A kdyby vám bylo mínus půl kila tuku na váze málo a měli jste pocit, že to není úspěch, pak si uvědomte, že 250g tuku je jedna kostka másla (sádla). Odškrtněte si každou takovou kostku tuku, kterou se vám podařilo shodit, s úžasem zjistíte, že jste v 8 shozených kilech měli na těle třeba 32 takových kostek másla. Není to šokující? Tento převod mě fascinuje a tak tahle konverze s kostkami tuku nesmí chybět v mém diáři - ani vašem! :)


Nekouření
A poslední - a snad další nejčastější novoroční předsevzetí se týká vyloučení cigaret.
Pokud i vy patříte mezi ty, kteří se rozhodli nekouřit a nevyhazovat stovku za krabku s obrázky nádorů,  zkuste si odškrtávat každý "čistý" den, abyste viděli, kolik dní a týdnů už odoláváte, a zároveň si můžete odškrtávat, kolik peněz vám to šetří. Vidět to takhle na papíře je překvapení: stovka ke stovce a do léta máte all inclusive u moře za odměnu, to už jde, ne? :)

Tak ať se vám všechno daří a ať vás cesta za zlepšením baví! :)