neděle 9. prosince 2018

Vánoční plán - 2 týdny do Vánoc

Ta da dáá...!

Zeměkoule je v nastandardním pohybu, Ježíškové, Santové, Papa Noëlové a Dědové Mrázové mají napilno, jejich svozová depa praskají ve švech, protože už za pouhé DVA týdny budou cinkat rolničky a skleničky a... budou Vánoce, aleluja...


A v našem vánočním plánu nás čeká následující:
  • dopsat a odeslat vánoční pozdravy a přání. Odesílání si nechávám na týden až 10 dní před Štědrým dnem, protože mi přijde ideální, když nedorazí ani příliš brzy (stres pro příjemce, zejména, pokud nepatří mezi ty, kteří se na Facebooku chlubí už na Mikuláše ozdobeným stromkem, někde prý už dokonce i leží dárky...!), ani pozdě (stres pro příjemce i odesílatele ;)). 
  • začít balit dárky. Pomalu a postupně. Stačí 2-3 dárky denně (tedy hlavně po večerech, když děti usnou a partner pomáhá ;)). Zabalené dárky opatříme jmenovkou příjemce a poté si je odškrtneme ze seznamu a určitě si poznamenáme místo, kam dárky ukrýváme. Nestává se totiž zrovna zřídka, že dárek zůstane někde zašitý a zapomenutý, nebo prostě k nenalezení. Vyvarujte se takové horké chvilky na poslední chvíli! :) 
  • baterky. Nezapomeneme partnera pověřit koupí nebo objednáním baterií do všech dětských hraček a jiné elektroniky, ať není radost pod stromkem poloviční. Když už v tom bude, ať přibere pár žárovek. A co bomba do sodovkovače, abyste o svátcích nepřestali perlit? Ať to veme prostě z jedné vody načisto, když už bude stát v elektru!
  • vypereme sváteční ručníky a lůžkoviny se soby, vločkami, hvězdičkami - tedy pokud si na ně potrpíte - ať jsou připravené na příští týden a hezky čerstvě voní. Nezapomenem ani na extra set pro hosty, pokud nějaké na svátky čekáme!
  • rovněž připravíme vánoční ubrusy a prostírání, ubrousky, zkontrolujeme, zda je všeho dost. Zvlášť pokud jde o hosty, ujistíme se, zda máme dostatečný počet příborů, skla a porcelánu a židlí! :)
  • mrkneme na svůj nákupní seznam potravin na svátky (z minulého dílu) a zvážíme, co by se dalo objednat online, abychom se vyhnuli nákupům v supermarketu těsně před svátky. Online objednávku sestavíme dostatečně dopředu a zarezervujeme si i čas doručení (alespoň u Teska nebo Rohlíku to jde). I když se stane, že třeba nedovezou všechno, přijde mi lepší vyběhnout do večerky pro jednu věc, než absolvovat tu košíkovou bitvu na prodejní ploše. 
  • opakuji se, ale pokud pečeme cukroví, zaznamenáváme si v průběhu pečení postřehy, které k receptu máme. Nebývá na to sice čas ani nálada, ale v hlavě to člověk neudrží a pamatujte, že to děláme pro sebe (šetříme si práci do budoucna) a svou rodinu - ladíme recepty do ideální podoby pro a tvoříme tradici, která bude předávána jako rodinné stříbro.

A nezapomínáme na sebe, takže si nakonec skočíme ke kadeřnici a určitě taky s kamarádkou na drink nebo na vánoční večírek. Trochu se od všeho odreagovat, poklábosit, lehounce ovínit a chytnout jiskru a barvu do tváří. ;)

A naberte síly na další týden, kdy nás čekají stěžejní věci... a první várka vaječného koňaku! ;)

Do té doby - krásné a klidné dny...

Fi

PS: nezapomeňte zpívat a tančit! :)

3 komentáře:

  1. Fi, díky za připomínky. Teď jsem si uvědomila, že jsem někam vloni uklidila nespotřebovaný vánoční toaleťák, před měsícem jsem na něj někde narazila a teď si nemohu vzpomenout kde. Doufám, že to nedopadne jako vloni se světýlky na stromeček. Na začátku Adventu jsem do okna postavila svícen a protože bydlíme v 1. patře, podkládáme ho vždy dřevěnými špalíčky. Tentokrát u něj špalíčky nebyly, ale byly tam dvě velikostí odpovídající krabičky. Měla jsem za to, že špalíčky už nejsou, tak jsem ho jimi podložila. Na Štědrý den jsem začala strojit stromeček a jako vždy chci dát první světýlka. Krabice se světýlky nikde, před tím jsme měli troje. Pak jsme si vzpomněli, že všechna už byla poškozná, svítila na heslo, tak jsme je vyhodili. Muž chtěl letět do OBI, ale to jsem mu rozmluvila, že nejsme malé děti a že tedy světýlka budou napřesrok. Pro jistotu jsem si napsala do autopilota na příští listopad, tj. je na letošek KOUPIT SVĚTÝLKA. Po Třech králích jsem uklízela vánoční výzdobu, našla jsem špalíčky na dně krabice s ozdobami a tak jsem si řekla, že krabičky vyhodím. A protože mám zvyk se podívat do všeho co vyhazuji, otvřela jsem krabičky a ejhle! Nová světýlka. Muž totiž hned po vánocích ta nová světýlka koupil a přistrčil je do krabice se svícnem. Takže celé vánoce světýlka sloužila jako podstavec. Ani jedn jsme si nevzpomněli, že je muž mkoupit hned po vánocích, abychom na ně nezapomněli.

    OdpovědětVymazat
  2. To JÁ jsem si loni koupila pod stromeček náušnice (sama sobě se nejlíp trefím do vkusu:-)) a tak dobře jsem je schovala, že jsem je našla až v květnu. Náhodou den před svátkem matek, takže jsem poprvé dostala aspoň kloudný dárek ke dni matek:-) ...se hodí, ne?

    OdpovědětVymazat
  3. Nám světýlka na stromeček ještě při listopadovém testu svitila. Samozrejme na štědrý den při zdobení stromečku ani neskytla. Můj muž hrdinsky zachránil situaci a jel rychle koupit jakekoliv kamkoliv.nakonec dovezl modre a v dostatečném poctu ale byla to takova záře ze jsem zurive hlídala zatazene žaluzie protoze vrhane světlo vypadalo na zahradě jak přistávací dráha a kdo by chtěl na Štěpána Boeing na zahradě?! 😁

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře a čtenáře blogu ♥
Prodejcům proto děkuji, že neobtěžují ostatní vkládáním "komentářů" s linky na úplně nerelevantní produkty, kterým chtějí dělat reklamu. Takové okamžitě mažu a nahlašuji jako spam.