neděle 14. října 2018

Podzimní plán - 10 týdnů do Vánoc

Vítejte u dalšího dílu letošního podzimního plánu!

Do Vánoc zbývá celých 10 týdnů.





Tento týden jsou před námi stěžejní úkoly:

  • v rámci (třeba) úterního dne plánování si doma ujasněte, jak, kde a s kým budet trávit vánoční svátky a Silvestrovskou noc. Budete doma, na chalupě, na horách? Sami doma s nejužší rodinou a vaše plány nepřesáhnou krmení racků na Náplavce, nebo to budete chtít rozjet s přáteli někde na horách? Co na Štěpána nebo na Boží hod? Budete u rodičů či příbuzných? Nebo oni u vás? S kým se budete chtít určitě potkat a komu se naopak vyhnout? Budete potřebovat hlídání dětí? Udělejte si plány a zaneste je do svého kalendáře, proveďte potřebné včasné rezervace a zajistěte si na tuto dobu volno ze zaměstnání, je-li třeba. Informujte o svém záměru všechny lidi, kterých se předběžný plán týká (které chcete pozvat), aby mohli udělat totéž (rezervace jízdenek nebo dokonce letenek, nahlášení dovolené v zaměstnání atd.).

  • minulý týden jste si vytiskli tabulku s nápady a tipy na dárky. Tento týden můžeme navázat na další krok a tím je zahájení objednávání a nákupů vánočních dárků. Začneme přirozeně těmi, jejichž dodání bude trvat delší dobu: nákupy ze zahraničí nebo zakázková výroba. Pro lepší kontrolu nad celkovým stavem si můžete vytisknout TUTO TABULKU a postupně odškrtávat.
  • pokud nemáte jasno v dárcích pro děti, je třeba vymámit z nich, co by si přály najít pod stromečkem. Je velmi ošidné začít s tím tak brzy, čím dříve totiž začneme, tím déle budeme poslouchat "kdy už...?" a "Kolikrát se ještě vyspím...?". Ale nedá se svítit. Budeme se muset obrnit trpělivostí a dětem vysvětlit, že dopis bude putovat vééélmi, vééélmi daleko, proto je potřeba psát dlouho dopředu (u mladších dětí to zabírá). U této kategorie dárků je potřeba začít opravdu s předstihem, zvláště, pokud jde o nějaké horké novinky. Není nic horšího, než pekelně obehraná větička "Zboží je dočasně nedostupné", nebo prodavačova hláška "zboží přijde po Vánocích...". Já mám v živé paměti shánění jedné konkrétní varianty Roboryby před pěti lety, a díky, stačilo, never more! 
  • totéž platí i pro tipy na dárky pro příbuzné a přátele, zejména pokud jde o děti. Nahoďte udičku včas a také si vzájemně stanovte nějaké dárkové limity, ať předejdete pozdějším rozpakům nebo napětí. Dávání i přijímání by mělo být pokud možno v rovnováze.

Doma
  • postaráme se o příslušenství a blaho našich mazlíčků. Vyčistíme škrábadla a odpočívadla (posypeme jedlou sodou, necháme 15 minut působit a poté důkladně vyluxujeme), vypereme pelechy, dečky, budky a jiné schovky. Vyčistíme akvárka a terárka a také měníme filtry, žárovky, kontrolujeme, zda je všechno v pořádku a funkční. Rovněž zkontrolujeme očkováky a veterinární průkazy, zda se neblíží nějaký termín očkování, odčervení nebo jiné tortury. Toto se nám bude řešit lépe nyní, než v předvánočním období (a také náš bytový kocour se přimlouvá a vyřizuje, že když už to musí být, tak raději teď, dokud není venku tak nufně a nefučí do přepravky všemi směry. Teď z toho může být ještě příjemný špacír.

  • zajistěte revizi kotle a karmy. Stejně jako je tomu u komína a kamen, obojí je nutno jednou ročně zkontrolovat a před zimou je to nejjistější, zvláště u karmy, kde hrozí otrava. Pokud máte detektor úniku CO, zkontrolujte baterie, při jejich výměně si někam označte datum (zapisuji do listu "Co pohlídat" v TD Diáři).

Auto
  • příští týden (9 týdnů do Vánoc, to znamená až za týden) budeme sjednávat termín na přezutí kol a předsezónní servis. Tento nadcházející týden proto zkontrolujte stav (hloubku vzorku) u vašich zimních pneu a případně se poohlídněte po nových (pozn.: pokud je máte uskladněné v servisu, pak toto přeskočte, o nevyhovujícím vzorku by vás technik informoval už na jaře a neuskladňoval by je).
  • ještě před návštěvou servisu nalejte do ostřikovačů zimní směs a zkontrolujte stav stěračů, aby dobře stíraly a přiléhaly ke sklům. Zvláště pokud jezdíte denně a delší trasy, nenechávejte to až na servis na přelomu měsíce, pro případ, že by počasí bylo nepříznivější.


Tak šup do toho. Rozdělte si doma s partnerem kompetence, naporcujte si úkoly do jednotlivých dní celého týdne a těšte se z postupně odškrtávaných položek. 

Užívejte pěkné podzimní dny a nashle za týden u úkolů spojených s 9. týdnem do Vánoc!

Fi

15 komentářů:

  1. Fi, pise se o dárcích, ne dárkách :) hrozne to bije do oci �:) jibak super seznam, hned si jdu poznamebat do diare :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už tu, která pro Vás něco dělá -a dělá to zadarmo- nutně musíte opravit, tak slušný člověk to dělá soukromou zprávou.

      Vymazat
    2. Omlouvám se, za to, že jsem to odklepla brzo, ale nikdy se neschovávám za anonymitu. Tudíš to vyjádření shora je ode mně. Fila Jičínská

      Vymazat
  2. Fidorku napomínáte a po sobě si to nezkontrujete, ach jo. I kdyby v tom měla Fi hrubky, tak co, nejdůležitější je obsah a za ten ti Fidorko moc děkujeme!!!

    OdpovědětVymazat
  3. To je dost absurdní. Kritika za takovou blbost v porovnání s perlami ve Vašem komentáři - TUDÍŠ???, ode MNĚ se píše MĚ, a první čárka ve větě tam nemá co dělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1/ Já jsem kritizovala za neomalenost a neslušné chování a ne za pravopis. -2/ Mě je 73 let a v mé době platil pravopis, že "mě" bylo tam, kde by jinak bylo "mi" a v 2. osobě "Tě" nebo "Ti". Takže těžko bych asi použila "mě". Navíc v mém věku mi bývá obvykle nějaký ten překlep už tolerován.
      - Prima! Abyste zakryla svoji nehoráznost, otáčíte pozornost od sebe. Průhledná taktika. A jestli kritiku neslušnosti, nehoráznosti a neomalenosti pokládáte za "takovou blbost", tak je mi Vás líto, protože jste asi musela vyrůstat v Dětském domově, kde si nikdo nedal práci s Vaší výchovou.

      Vymazat
  4. "Dárkách" jsem opravila ještě narychlo večer, pravda je, že to je nesmysl, bohužel takové kiksy občas píšu (obávám se, že i vyslovuji!) a nevšimnu si jich, ani když si to po sobě dvakrát přečtu. Už se těším, až někdo hodí screeny do Chudáka češtiny a bude z toho skandál. :D

    Děkuji za opravdu i za zastání a teď už klid, jdeme dělat ranní rutiny a ke strojům :D :D :D

    Krásné pondělní ráno všem! ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji moc za podzimní plán. Loni jsem nestíhala a o svátcích jsem byla vyčerpaná a sama na sebe naštvaná, že jsem si vše řádně nenaplánovala. JSTE SKVĚLÁ a moc děkuji za SUPER PODZIMNÍ PLÁN.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky mám pár těhle uštvaných Vánoc v minulosti za sebou. Nejdřív jsem si vždycky žádný stres nepřipouštěla a měla předsevzetí, že nebudu vyšilovat. Samozřejmě to na mě potom stejně dolehloaa snažila jsem se na poslední chvíli dohnat úplně všechno, což nešlo, takže jsem se zase snažila chlácholit, že to nemusí být tip top a dělala kompromisy, a nakonec mě to stejně trochu štvalo. Je to pak škoda. Fakt je lepší si to rozfázovat a dělat po troškách. Samozřejmě to chce určitou namotivovanost zabývat se tím už v říjnu, když je 20°C a všechno ještě tááák daleko, ale právě ty dřívejší zkušenosti už mě trochu pocvičily. :D

      Tak ať to letos klapne! ♥

      Vymazat
  6. To já mám ten zážitek s dárkem, kterak si synek rok přál děsně drahé silničářské auto a 22.12 změnil přání na děsně drahé lego. Pak seděl pod stromkem, auto kopnuté pod stolem, a brečel, že nemá to lego. No, nezavdecite se jim, spratkum😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zklamání u nás bylo jen jednou, nad školní aktovkou - náš Jáchym je jedno z mála dětí, které o blížící se škole zkrátka nechtějí vědět, a už vůbec ne na Vánoce. :D
      Ale jinak se nám stalo něco podobného, když jsem div nedala ledvinu za vzácný železniční most z Lega na německém ebayi a ještě přemlouvala Němce, který nechtěl, aby most opustil Deutschland a už vůbec ne směrem na východ, nakonec se zadařilo, ale syn mezitím přešaltoval svůj (do té doby dlouhodobý a stabilní) zájem z Lego vláčků na Brio. Takže já už taky žádné brikule kvůli vánočním dárkům nedělám a nepřeháním to a tyhle větší dary směřuju spíš na jarní narozeniny - to už jsou eshopy zase v klidu, zásobené, vše probíhá bez komplikací.

      Vymazat
  7. Jak Péreze deky,pelíšky venkovních koček (psů) plně chlupů..? V pračce? Nezanese se? Dík M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miki, já je předtím oberu tím lepivým válečkem a vyklepu je pořádně z okna.
      (Musím jen tak mimochodem pochválit našeho obyč kocoura, že líná daleko míň než ten značkovej kašmírovej kartouzskej předtím. Uvědomila jsem si vlastně až teďka, že už ani nevím co to je "něco plný chlupů").
      Pokud s chlupama bojuješ ve větším, tak pak nezapomeň čistit filtr u pračky a mělo by to být ok.

      Vymazat
  8. Péreze - perete ....ach ta T9..

    OdpovědětVymazat
  9. Jejda filtr u pračky ..to mě nebaví...kocour je venkovní klasickej mourovatej,ale ten pelíšek má venku pod stříškou...

    OdpovědětVymazat

Cením si každého milého komentáře a čtenáře blogu ♥
Prodejcům proto děkuji, že neobtěžují ostatní vkládáním "komentářů" s linky na úplně nerelevantní produkty, kterým chtějí dělat reklamu. Takové okamžitě mažu a nahlašuji jako spam.