pondělí 24. dubna 2017

Jarní restart 2017 - plán

Taky potřebujete na jaře trochu nakopnout a zrestartovat?

Věřím, že řada z vás ANO - jakkoli je jaro nádherné, bývá pro organismus náročné: velké výkyvy teplot a tlaku, zmatek v biorytmu kvůli přechodu na letní čas, oslabené tělo po zimních virózách a půlroce bez dostatku slunce, nadváha, to vše ústí v únavu a může přejít v takové nepříjemné zacyklení a stagnaci, která se promítne úplně do všeho: do zdraví, výkonu, vzhledu a celkové spokojenosti.

Já takový "jarní restart" a nabytí rovnováhy potřebuji každoročně, ale letos dvojnásob; kdybych byla auto, škytla bych, rozsvítila všechny kontrolky a odmítla pokračovat v jízdě. Jenže - stejně jako každá máma - musím vydržet ještě víc, než nějakých 200 koní pod kapotou a nemůžu jen tak zavřít chov, kuchyni a prádelnu, dát na dveře ceduli "odstávka - mimo provoz" a jít se dát někam dohromady.
Domácí "lázně" si tak musím zařídit sama a za plného provozu.
Jestli si tuhle restartovací jízdu chcete střihnout se mnou, jste srdečně vítáni! ♥

Protože jakékoli předsevzetí bez plánu je pouhým přáním, je potřeba si nejdříve sestavit konkrétní program a rozumět důležitosti každého z jeho bodů. Můj plán je na 6 týdnů a každé pondělí si představíme jeden bod, jednu oblast.

  • Stravovací a pitný režim (24.4.)
  • Pohyb (1.5.)
  • Hubnutí / tvarování postavy (8.5.)
  • Péče vlasy, pleť a tělo (15.5.)
  • Péče o duši, tzv. psychohygiena (22.5.)
  • Prevence (29.5.)




Restart zahajuji vždycky bodem 1, úpravou stravovacího režimu. Protože strava je palivo a tak (úplně stejně jako u toho auta) ovlivňuje energii a výkon.

Na úpravu stravy a nabytí energie pak snadněji navazuje bod 2 - pohybová aktivita. V paralele s FlyLady jde navíc o pěkné načasování, protože již za týden začíná podle ní nový Návyk měsíce, kterým bude právě pohyb!

Jakmile se trochu sžijeme s novým režimem a nabereme trochu energie z lepší stravy a pohybu, spontánně přejdeme ke 3. bodu a zaměříme se na cílené hubnutí - výměny tuku za svaly a tvarování postavy. Zaměstnáme svaly, které jsme už nějakou dobu necítili! :)

Povzbuzeni prvními výsledky přivítáme 4. bod - péči o vlasy, nehty a pleť.
 
V bodu pátém přesměrujeme svoji pozornost na duši a psychohygienu; duše a tělo jsou spojené nádoby a musí být v rovnováze. Zaměstnané mámy i tátové však mají tendence na sebe zapomínat a plní přednostně potřeby a přání druhých. Zkusíme to vybalancovat, pro dobro všech.

Rovnou pak navážeme na bod 6. a dopřejeme si to, co neustále odkládáme na dobu neurčitou, nebo dokud to není nezbytně nutné: lékařskou péči. Dřív, než nastanou akutní potíže, si v kostce představíme preventivní prohlídky či vyšetření, která bychom měli podstoupit v různých obdobích a na která máme nárok. 

Tak máte chuť se přidat? Nuže, jdeme na to.

21 komentářů:

  1. Přesně, moc potřebuji nakopnout, svítí mi všechny kontrolky, ale domov nejde dát mimo provoz a letět čerpat sílu ze sluníčka někam za moře. A pohyb? Milovala jsem běh, nyní je to skoro sprosté slovo, není čas, síla, energie.
    Díky, díky, díky, moc se těším.
    Krásné jarní dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, i mně chybí síla, energie, morál...ale teď si dočítám komentáře a když vidím, že v tom nebudu sama, tak mě chytá nadšení :)

      Vymazat
  2. Juuu, tak přesně tohle potřebuju. Jdu do toho.

    OdpovědětVymazat
  3. Super, restart potřebuju jako sůl...

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé,to jsem potřebovala!I když s úpravou stravování jsem začala před několika dny-mám náskok/ale malinký/.

    OdpovědětVymazat
  5. Dřez leštím, ráno stelu. Tak nyní hurá na jarní restart. Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je perfektní načasování :-). Přesně takový restart teď potřebuji!

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé, to přesně potřebuju, jdu do toho s Tebou!

    OdpovědětVymazat
  8. Super, jdu do toho!! Už se na to chystám nějakou dobu, a stále jen odkládám na neurčito, tak teď mě to snad konečně nakopne :-)

    OdpovědětVymazat
  9. To je baječný, moc děkuju za článek i celý blog.:)

    OdpovědětVymazat
  10. To je baječný, moc děkuju za článek i celý blog.:)

    OdpovědětVymazat
  11. Už dlouhou dobu myslím na BabyStep, část bodu č. 26 "...NE! Nikdy nejste pozadu a nikdy vám váš vlak neujede, pokud vylezete z postele a laskavě se ráčíte dostavit na nástupiště a naskočíte!", bohužel se mi stále nedaří naskočit. Ale tenhle restart, to bude to správné nástupiště! Díky :-)
    Claudia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak držím palce, ať přeskočí ta správná zážehová jiskra! :)

      Vymazat
  12. Wow, Fi, díky ;) já se snažím, jak ale přibývá povinností, budu ráda, že se mám kde ukotvit. A zase to bude i tebe!
    Kima

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kimo, tak to mám velikou radost!! Zítra chci ještě dát vědět holkám z ND, jestli by se taky nechtěly přidat, před těma 4 rokama to bylo fajn, jak jsme společně hopsaly na Jill v Cvičme v rytme a po odcvičení jsme si na ni vždycky přišly zanadávat! :D

      Vymazat
  13. tak já musím zkusit hlavně ten stravovací systém, jinak mám výhodu, že nejmladší dítě už má 13, tudíž si tu cedulku odstávka můžu dát častěji, ale na druhou stranu chci být hodnější než moje matka a nehodit ji na krk vše, jako jsem to měla já(bohužel to tenkrát s přestavbou domu jinak spojit nešlo a ani nemám pocit, že by mi to moc uškodilo, dcera má výhodu, že nemá na krku mladší sourozence)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak na tohle se mooooc těším :) Miluju, když mají věci řád, ale sama si ho nejsem schopna vymyslet :D takže miluju jet podle určených bodů... stejně jak u úklidu a teď tohle.... Můj život konečně bude spořádaný, uklizený a teď i zdravý!!! Paráda, děkuji :-*

    OdpovědětVymazat
  15. Já jenom, že překyselení organismu se váže jen k vážným chorobám...u zdravého člověka Ph krve ovlivňují ledviny tak, aby zaručily stálost vnitřního prostředí...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář :)