Tento týden jsme v oblasti předsíně, zádveří a jídelního koutu
Nový návyk měsíce - várku prádla denně
Každý den začínáme ranní a končíme večerní rutinou
PONDĚLÍ 1.8.
Úkoly tohoto dne- Vyměňte povlečení
- Vyhoďte starý tisk, katalogy, letáky
- Vyleštěte zrcadla a dveře
- Utřete prach
- Vyluxujte všechny podlahy
- Vytřete podlahy
- Vysypte odpadkové koše
První misí tohoto týdne
bude důkladně zamést přede dveřmi i za nimi a předsíň.
Poté vyklepejte rohožky a otřete vchodové dveře. Bydlím v posledním patře
a chodím kolem dveří 3 pater pod námi a vidím, že na svoje
dveře spousta lidí zapomíná, hlavně místo kolem kliky bývá někdy přímo
uzené. Lidé zjevně mají tendenci toto místo opomíjet.
15 minut vám bude stačit a uvidíte rozdíl!
ÚTERÝ 2.8.
Úkol tohoto dneV úterý se vždy věnujeme především plánování:
- jídel k uvaření na příští dny
- plánování aktivit s rodinou nebo přáteli
- objednání k lékařům, zubařům, kontrola zásob dlouhodobě užívaných léků
Úterý je také o zábavě a regeneraci sil. Až budete hotovi s povinnostmi, dopřejte si nějakou příjemnou oddychovou aktivitu, která je ve vašich možnostech.
Mise dne: doufejme, že dnes bude pěkné počasí a budeme ho moci využít k "podělání" zóny přede dveřmi i za nimi a možná nachytáme trochu bronzu (nebo aspoň nezmokneme). Vyklepeme rohožky, zameteme pod nimi, otřeme vchodové dveře, zejména kolem kliky, nezapomeneme na futra.
Nezapomeňte se odměnit za splněnou misi a pokochejte se na zápraží s šálkem čaje nebo kávy :)
STŘEDA 3.8.
Úkoly tohoto dneStředa je ve znamení boje s prokrastinací. Tento den se zabýváme věcmi, které máme sklon odkládat a nechávat zajít daleko. Například:
- vracení půjčených knih a věcí
- nejrůznější reporty
- dotažení rozdělaných prací
- poplacení složenek
- úřední záležitosti
- telefonáty, do kterých se nám jindy nechce
ČTVRTEK 4.8.
Úkol tohoto dneČtvrtky obvykle navazují na středeční antiprokrastinaci a bývají dnem, který věnujeme pochůzkám, nákupům, cestám do čistíren a opraven, dotahujeme do konce vše, co jsme včera nestihli, abychom to před sebou netlačili další týden.
Mise dne: podíváme se, co je v naší zóně 1 potřeba. Možná bude potřeba uklidit hotspoty v jídelně, aby se u jídelního stolu zase především stolovalo, pokud možno bez komínků časopisů, složenek a došlé pošty. Nebo naopak bude potřeba udělat větší čistku v předsíni, zbavit se krámů, které překáží na komodě, botníku nebo dokonce na zemi. Zařiďte se podle sebe a věnujte 15 minut času čemukoli, co je potřeba právě u vás.
PÁTEK 5.8.
Úkoly tohoto dne
Jako každý pátek nakoukneme do kabelky; vyhodíme papírky
od žvýkaček a
účtenky, vylovíme vypadlé mince, vyklepeme drobky, doplníme zásobu
kapesníčků, žvýkaček, pomád na rty atd. a stejný pořádek uděláme i v
kufru a interiéru našeho auta - pryč s kelímky, láhvemi, ubrousky a
prošlými parkovacími lístky.
Poslední mise dne: v
jídelně a předsíni vymeťte všechny pavučiny ze stropu a koutů.
Nemáte-li teleskopickou prachovku, nevadí, nemusíte lézt po zdech,
jednoduše si vemte si na pomoc čisté koště nebo mop (já osobně raději
vysavač s kartáčovým nástavcem), objeďte obvod zdí u stropu a rohy.
Nezapomeňte rovnou setřít prach i ze stropního osvětlení, žádné složité
rozebírání, prostě jen oprášení.
Dobrý den,
OdpovědětVymazatjsem nadšená, že jsem našla Vaši stránku ještě před nastěhováním do nového domečku. Moc se mi líbí Váš koncept a ráda bych hned od začátku měla tak nějak všechno dobře a funkčně nastavené, když můžu :-) Jen přemýšlím, jak na to tedy jít, když se budeme stěhovat do nového a nové bude v podstatě i komplet všechno vybavení. Vidím v tom obrovskou výhodu a zároveň se bojím, abych to hned na začátku nějak nezkonila a nejela pak na špatné vlně pořád. Máte, prosím, někdo třeba zkušenost nebo tipy, jak v klidu a tak nějak v pohodě najet na systém dle těchto stránek i při stěhování a organizaci v novém domově? :-) Za každou i pidiradu budu vděčná. Mějte se krásně,
Kristýna
Krásný den, Kristýno,
Vymazatstěhování do nového je skvělá startovní čára a nádherná životní etapa. Nové materiály a vybavení se vám budou dobře udržovat, úklid bude fajn.
V zásadě jde o jediné: najít všemu místo, vše pak vracet na své místo a vytvořit si vyhovující úklidovou rutinu, která bude vyhovovat vaší domácnosti a rodině a držet se jí.
Kdybych mohla dát jen pár tipů do začátku, tak tyto:
- odolejte pokušení "zateplovat a zútulňovat" nové prostory, které vám přijdou zezačátku nezvykle velké, prázdné a neútulné nákupem dekorací. Všechno, co do domu přinesete, budete muset opečovávat - každý jednotlivý kus otírat a oprašovat, přemisťovat při vysávání a vytírání atd. Myslete na to už při zařizování :)
- odolejte pokušení pořizovat gadgety a různé vychytávky, hlavně do kuchyně. Všechny ty dekantační nálevky, ořezávátka na mrkve, kleště na šneky, kráječe na melouny a podobné kravinky, které vm budou plnit zásuvky a skříňky.
- od začátku zaveďte pravidlo volných ploch - aby kuchyňská deska (a taky umyvadlová deska) byly prázdné, bez výstavky koření, dóziček a prostředků, které vás budou zdržovat při běžné denní údržbě - a zase je budete otírat od prachu a cákanců.
- při vybalování krabic nespěchejte a ještě jednou zvažte, jestli všechno, co vám prochází rukama, chcete ve svém novém životě, jestli všechno opravdu používáte nebo nosíte. Možná vám bude líto dneska něco vyhodit/poslat dál (stálo to peníze), ale myslete na to, že debordelizovat v budoucnu vás bude stát mnohem víc - buď peněz (služby profi organizátora), anebo vašeho času a energie, kterých nebude nazbyt (práce + rodina, prostě život).
Kdyby mě ještě něco napadlo, připíšu. Když budete mít otázky, napište :)
Ať se vám daří!
Fi